Now Hiring: Are you a driven and motivated 1st Line IT Support Engineer?
webinary1

„Jak zadbać o siebie po kontakcie z pacjentem” | Spotkania IRONteam

Webinar

„Jak zadbać o siebie po kontakcie z pacjentem” | Spotkania IRONteam

5 listopada odbył się kolejny webinar zorganizowany przez firmę IRONteam o komunikacji z pacjentem. Tym razem hasło spotkania brzmiało „Jak zadbać o siebie po kontakcie z pacjentem?”. O rozumieniu własnych emocji i technikach radzenia sobie ze stresem opowiadała psychoterapeutka Gracjana Pawlak.

Serdecznie dziękujemy za naszemu gościowi za poświęcony czas i wszystkim uczestnikom za tak liczne przybycie!

Gracjaną Pawlak jest psychoterapeutką Gestalt, równocześnie współtworzy Instytut Turkusowych Transformacji. Jest także superwizorką i konsultantką dla liderów. Podczas spotkania skupiła się na wyjaśnieniu uczestnikom, czym jest obciążenie emocjonalne – zmęczenie charakterystyczne dla pracy z ludźmi, inne niż zwykłe znużenie po pracy fizycznej lub umysłowej.

Ekspertka podkreśliła, że w pracy z ludźmi świadomie lub nie angażujemy nasze emocje. Jeśli nie zadbamy o własną higienę psychiczną, to z czasem uczucie zmęczenia może przemienić się w coraz większe obciążenie. A to w skrajnych przypadkach może prowadzić nawet do poważnych problemów zdrowotnych. Podczas spotkania Gracjana Pawlak opowiadała też o różnych sposobach radzenia sobie w momencie przeciążenia emocjonalnego. Nawet tak proste i szybkie ćwiczenia, jak kilka głębokich oddechów, rozciągnięcie ciała czy zmiana pozycji, mogą bardzo wiele zdziałać!

Oprócz opowiedzenia, jak zadbać o siebie, podczas webinaru omówiliśmy także:

  • Jakie są sygnały przeciążenia emocjonalnego – u siebie i współpracowników;
  • W jaki sposób pracownik angażuje się emocjonalnie podczas kontaktu z pacjentem;
  • Jak zdystansować się od trudnej sytuacji w pracy.

Warto być świadomym w jaki sposób reagujemy na różne sytuacje i jakie działania mogą nam pomóc poradzić sobie w trudniejszych chwilach. Dzięki wskazówkom naszej ekspertki, uczestnicy zyskali praktyczne narzędzia, które ułatwiają nie tylko rozmowy z pacjentami, ale przede wszystkim pomagają pracownikom medycznym zadbać o siebie.

Spotkania IRONteam odbywają się co dwa tygodnie, a poruszane na nich tematy wzajemnie się uzupełniają. To tworzy wieloaspektowy obraz nowoczesnej komunikacji z pacjentem. Jeżeli zaciekawił Państwa ten webinar – serdecznie zapraszamy na kolejne! Wystarczy kliknąć w przycisk poniżej, aby na bieżąco otrzymywać informacje o nadchodzących wydarzeniach!

Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom za przybycie i zapraszamy na kolejne wydarzenia dotyczące różnych aspektów komunikacji z pacjentem!