Podsumowanie serii webinarów od IRONteam
Podsumowanie serii webinarów od IRONteam
Ekscytujący, ostatni kwartał roku dobiega końca! Nadchodzi czas podsumowań – tym samym chcielibyśmy podziękować Państwu za uczestnictwo w serii naszych rozmów on-line IRONteam – „Praktycznie o obsłudze pacjenta”.
Wszystko zaczyna się od komunikacji
Naszą serię zaczęliśmy od przedstawienia podstaw Komunikacji bez przemocy, podejścia do budowania relacji z sobą i z drugą osobą. Jego sednem jest intencja kontaktu, porozumienia poprzez nazywania uczuć i potrzeb oraz dążenie do rozwiązań, które je będą uwzględniać. Paulina Orbitowska-Fernandez, jako coach i nauczycielka akademicka przekazała cenną wiedzę z zakresu inteligencji emocjonalnej oraz zdrowej komunikacji, którą można wykorzystać w codziennej pracy w rejestracji medycznej.
Serię październikowych spotkań rozpoczął Pat Machnikowski. nauczyciel, trener i edukator, który przybliżył naszym słuchaczom specyfikę pracy z osobami nieneurotypowymi. Uwrażliwianie na potrzeby osób ze szczególnymi potrzebami, odbierającymi świat bardziej jest jedną z naszych misji. Właśnie dlatego chcemy, żeby ten temat stał się obecny w pracy osób pracujących w rejestracji medycznej. Już samo podejście do pacjenta z empatią i zrozumieniem może bardzo dużo zmienić w sytuacji komunikacyjnej.
W ramach naszego cyklu gościliśmy również przedstawicieli szpitali, które na co dzień korzystają z naszego systemu komunikacji medycznej. Lek. Kamil Szyszow, p.o. z-cy Dyrektora ds. Medycznych Miejskiego Centrum Medycznego im. dr. Karola Jonschera w Łodzi opowiedział o komunikacji z pacjentem z perspektywy całego szpitala. Mówił jak ważne jest to „pierwsze wrażenie”, kiedy pacjent dzwoni do szpitala i szuka pomocy. Podzielił się również wskazówkami dla kadry zarządzającej, zdradzając jakimi wartościami kieruje się w swojej codziennej pracy. Ekspertami rozmowy IRONteam stali się również przedstawiciele Pabianickiego Centrum Medycznego – dr n. ekon. Witold Olszewski wraz z rzecznik szpitala Patrycją Sochą opowiedzieli o zarządzaniu szpitalem pod presją i w kryzysach medialnych, mając na uwadze zawsze dobro pacjentów. To była praktyczna lekcja dla osób zarządzających placówkami medycznymi – nawet jeżeli kryzys nie dotyka bezpośrednio każdego pracownika, to stresująca atmosfera udziela się większości. W takich chwilach dobrze jest zadbać o spokój personelu, by niepokój nie zdestabilizował codziennej pracy.
W naszej serii doceniliśmy trudną pracę rejestracji medycznej
Nie zabrakło również miejsca na tematy psychologiczne. O sposobach na łączenie życia zawodowego z duchowym spokojem na wielu płaszczyznach opowiadały nasze ekspertki. Pierwszym gościem była Gracjana Pawlak psychoterapeutka Gestalt, współtwórczyni Instytutu Turkusowych Transformacji, a także superwizorka i konsultantka dla liderów. Opowiedziała uczestnikom o praktycznych sposobach radzenia sobie z trudnymi i stresującymi sytuacjami podczas kontaktu z pacjentem. Najbardziej jednak podkreślała, jak ważne w pracy z ludźmi jest rozumienie własnych emocji. Rozpoznawanie konkretnych sygnałów przeciążenia i zirytowania, aby móc sobie z nimi poradzić oraz by kontakt z pacjentem pozostał profesjonalny. Natomiast z Sylwią Włodarską, psychoterapeutką, wspólnie szukaliśmy odpowiedzi jak znaleźć równowagę między potrzebami swoimi a potrzebami innych. Zastanawialiśmy się także nad możliwymi sposobami realizowania potrzeb tak, by żadna ze stron nie odchodziła z rozmowy pokrzywdzona.
Zwieńczeniem pierwszego sezonu spotkań była rozmowa z radcą prawnym Wojciechem Koguciukiem, który opowiadał o praktycznych aspektach komunikacji z pacjentem okiem prawnika. Z spotkania z nim płynęła nauka – mimo że prawo jest wymagającym tematem – wcale nie musi być straszne. Wręcz przeciwnie, często w trudnych sytuacjach prawo stoi po naszej stronie. Warto tylko wiedzieć, w jaki sposób postępować, by nie narazić się na kłopoty czy nieprzyjemności. To zmotywowało naszych słuchających do serii pytań, kierowanych do Pana Mecenasa.
IRONteam jest dla Państwa
To wszystko oczywiście nie mogłoby się udać bez naszych prowadzących – Tomasz Tomaszewski oraz Agnieszka Gibalska-Dembek. Prowadzili oni rozmowy w formule na żywo, nie bojąc się zadawać pytań, które nurtują wielu pracowników rejestracji pacjenta!
Ogromne podziękowanie dla wszystkich Ekspertów IRONteam, którzy podzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem, oraz dla wszystkich uczestników za zaangażowanie i cenne pytania. Dobra komunikacja i kompleksowa obsługa pacjenta to nie tylko teoria – to codzienna praktyka, która wymaga wiedzy, empatii i systemowego podejścia.
I co najważniejsze – dziękujemy Państwu, że wspólnie możemy tworzyć wydarzenia, które zmieniają spojrzenie i perspektywę na niełatwe często tematy. Liczba uczestniczących osób w każdy wydarzeniu daje nam do zrozumienia, ze potrzeba wiedzy jest ogromna i to naszą misją jest wspierać Państwa wiedzą naszą i ekspertów w codziennej pracy!
Z niecierpliwością zerkamy w przyszłość i czekamy na rozpoczęcie nowej serii rozmów IRONteam – praktycznie o obsłudze pacjenta. Do zobaczenia już w Nowym Roku!
