
Szpital w Słupsku Liderem komunikacji
Szpital w Słupsku Liderem komunikacji
Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Janusza Korczaka w Słupsku to kolejny ośrodek zdrowia, który został laureatem kampanii „Lider komunikacji”. 21 października na oficjalnym spotkaniu zarządowi oraz zespołowi rejestracji telefonicznej zostały przekazane certyfikaty potwierdzające osiągnięte wyniki.

„Lider komunikacji” to ogólnopolska kampania skierowana do placówek medycznych, które w swojej pracy wyróżniają się wysokim poziomem jakości komunikacji oraz obsługi pacjenta. Dzięki wprowadzeniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych oraz organizacyjnych uzyskały spójną strategię kontaktu z pacjentami, zapewniając ciągły dostęp do pomocy i informacji.
Szpital uzyskał wyróżnienie dzięki fenomenalnym wynikom pracy telefonicznej rejestracji pacjentów.
– Dziennie odbieramy około 600 telefonów ze 100 procentową skutecznością, średni czas oczekiwania na połączenie z agentką to 25 sekund, a przeciętny czas rozmowy 2-2,5 minuty. Choć w szczególnych przypadkach oczywiście poświęcamy pacjentom więcej czasu – mówi Alicja Kropidłowska, koordynator szpitalnego Call Center.

Dzięki takim wynikom udało się stworzyć spójną strategię komunikacji z pacjentem, której centralnym punktem jest właśnie medyczne call center. Pacjenci, widząc jego skuteczność oraz szybkość działania, rezygnują z osobistej rejestracji w szpitalu. Przekłada się to wymiernie na jakość usług medycznych, satysfakcję oraz poczucie bezpieczeństwa pacjentów. Do przeszłości odszedł problem skarg związanych z brakiem możliwości zapisu do specjalisty czy dostępem do informacji.
Zobacz stronę Lidera komunikacji, dowiedz się, jak twój szpital może zdobyć certyfikat.
– Certyfikat jest uhonorowaniem starań szpitali o wypracowanie najwyższych standardów obsługi pacjentów. Słupski szpital, dzięki wzorowej pracy telefonicznej rejestracji medycznej, spełnia wszelkie kryteria w zakresie najlepszych praktyk komunikacji z pacjentem, stając się wzorem dla innych ośrodków ochrony zdrowia. – mówi Tomasz Tomaszewski, prezes zarządu IRONtam Sp. z o. o. – Słupski szpital jest w trójce najlepszych w kraju w tym zakresie, obok szpitala w Zielonej Górze i jednego z warszawskich.

Należy także podkreślić istotną rolą, jaką zespół telefonicznej rejestracji pacjentów odegrał w czasie pandemii COVID-19. Dzięki przekierowaniu obsługi dużej części pacjentów na kontakt telefoniczny udało się zachować ciągłość działań szpitala oraz zwiększyć bezpieczeństwo tak samych pacjentów, jak i pracowników.
– To był szczególnie trudny czas, gdy pacjenci bali się osobiście przychodzić do szpitala, bo tu ryzyko zarażenia się było duże, a jednocześnie Covid dotknął naszych pracowników. I wtedy właśnie Call Center zdał swój egzamin – przyznaje Andrzej Sapiński, prezes zarządu szpitala. – Call Center stało się jednym miejscem, gdzie dzwoniąc można załatwić większość spraw albo uzyskać informację jak postępować dalej.
Zobacz, co o zdobytym wyróżnieniu pisał na swojej stronie WSS im. Janusza Korczaka w Słupsku: SZPITALNY CALL CENTER LIDEREM KOMUNIKACJI Z PACJENTEM
Gratulujemy całemu szpitalowi, tak członkom zarządu, jak i pracownikom rejestracji telefonicznej, osiągniętych wyników. Państwa praca oraz poświęcenie w ciągłym podnoszeniu standardów opieki nad pacjentami mogą być przykładem dla innych szpitali w całym kraju.
Zobacz inne szpitale, które skorzystały na współpracy z nami: KLIKNIJ TUTAJ