
Ukazały się „Podstawy komunikacji z pacjentem”
Ukazały się „Podstawy komunikacji z pacjentem”
„Podstawy komunikacji z pacjentem” to zupełnie nowe podejście do przekazywania wiedzy na prowadzonych przez nas szkoleniach. Wydawane przez nas podręczniki są integralną częścią systemu warsztatów szkoleniowych dedykowanych pracownikom ochrony zdrowia.
Więcej o naszych szkoleniach dowiesz się TUTAJ
Podstawy komunikacji z pacjentem – nowa jakość
Wydane w tym roku „Podstawy komunikacji z pacjentem” to dostosowana do potrzeb współczesnych zasad komunikacji edycja podręcznika „Komunikacja z pacjentem. Teoria i praktyka”.
Zawarte do tej pory informacje oraz metody prowadzenia rozmowy z pacjentami w dużej mierze dotyczyły pracy zespołu telefonicznej rejestracji medycznej. Główny nacisk we wszystkich dotychczasowych edycjach kładliśmy na elementy związane z prowadzeniem profesjonalnej oraz skutecznej rozmowy telefonicznej w procesie rejestracji.
Obecną edycję oparliśmy na wiedzy zawartej w poprzednich wydaniach. Jednak obecnie rozwinęliśmy oraz poszerzyliśmy ją o nowe zagadnienia. Sprawią, że skorzystają z niej nie tylko pracownicy rejestracji, ale każdy, czyja praca opiera się na kontakcie z pacjentami – ratownicy medyczni, pielęgniarki oraz lekarze.
Podstawy komunikacji z pacjentem – nowa zawartość
Nowością tej edycji podręcznika jest rozdział dotyczący komunikacji z rodziną i najbliższymi pacjenta. Osoby towarzyszące choremu często tak samo silnie odczuwają strach oraz stres w związku z jego chorobą. Czytelne przekazanie informacji oraz wsparcie emocjonalne także im może decydować o powodzeniu terapii pacjenta oraz późniejszej rekonwalescencji.
Praca w szpitalu, w tym komunikacja z pacjentami, jest obwarowana wieloma przepisami prawnymi, które regulują obowiązki pracowników ochrony zdrowia. Dlatego, aby poszerzyć pule omawianych przez nas tematów również o tak istotne zagadnienia, zaprosiliśmy do współpracy specjalistów z Centrum Zarządzania Ryzykiem Medycznym MedRisk Sp. z o.o. W specjalnie przygotowanych do naszego podręcznika tekstach zostały omówione rozwiązania organizacyjno-prawne z zakresu komunikacji oraz obsługi spraw pacjenta.
Poznaj naszego partnera Centrum Zarządzania Ryzykiem Medycznym MedRisk Sp. z o.o.
Dodatkowo zmianom uległ rozkład poszczególnych rozdziałów. Dlatego układ podręcznika jest o wiele czytelniejszy oraz sprawia, że czytelnik z łatwością odnajdzie interesujące go informację.
Wierzymy, że wszystkie zmiany oraz nowe materiały sprawią, że nasz podręcznik stanie się swoistym przewodnikiem po trudnej sztuce komunikacji z pacjentami.