Nagrania webinarów

Nagrania webinarów IRONteam

O komunikacji z pacjentem dla dobra pacjenta

Nie miałeś/aś czasu, aby być na naszym webinarze w dniu jego organizacji? Nic straconego! Rozpoczynamy akcję regularnego, cyklicznego udostępniania nagrań z wybranych webinarów, które cieszyły się największym zainteresowaniem wśród uczestników. Wybrane trzy nagrania będą dostępne dla wszystkich chętnych przez cały tydzień.

Jeśli jesteś zaintresowany/a jednym z nich, wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy, aby po paru sekundach móc uczestniczyć w spotkaniu, które przeoczyłeś/aś. Jeśli na liście nie ma tematu, który Twoim zdaniem powinniśmy udostępnić, napisz do nas, a na pewno to się zmieni w najbliższym czasie.

Lista dostępnych nagrań:

Agresywny pacjent. Dialog, nie spór

  • czemu ludzie zachowują się agresywnie
  • jaka postawa jest najlepsza w odpowiedzi na agresję
  • jakich zachowań unikać w kontakcie z osobą agresywną
  • jakie zwroty stosować, aby przejąć kontrolę w rozmowie

Czas nagrania: 42 minuty

Agresywny pacjent to niestety częste zjawisko w pracy personelu ochrony zdrowia. Jak wszyscy wiemy, rozmowy z nimi są długie, przepełnione silnymi negatywnymi emocjami, a także męczące psychicznie. W pierwszej kolejności na naszym spotkaniu postaramy się przybliżyć powody ich występowania. A także wskażemy podstawowe metody i sposoby niedopuszczenia do ich rozwinięcia w wyniszczający obie strony konflikt.


bariery w komunikacji rejestracja telefoniczna

Jak przełamywać bariery w komunikacji

  • jakie wyróżniamy typy barier komunikacyjnych
  • z czego wynikają trudności w komunikacji
  • jakie bariery są najczęstsze w kontakcie z pacjentem
  • jak przełamywać bariery w komunikacji

Czas nagrania: 51 minut

W czasie rozmowy z pacjentem mogą nas spotkać różne zaskoczenia i nieprzewidziane sytuacje. Choćby przy naszych najlepszych intencjach i chęciach porozumienia może okazać się, że nie zostaliśmy dobrze zrozumiani lub odebrani przez rozmówcę. Nawet jeśli sądzimy, że komunikujemy się w prosty i czytelny sposób, niekoniecznie musi być tak oceniany przez drugą stronę. Wynika to z naszych przyzwyczajeń oraz wypracowanych przez lata schematów myślowych. To, co nam wydaje się oczywiste, nie musi być takim dla pacjenta. W efekcie tworzą się się bariery w komunikacji. W związku z tym na naszym spotkaniu przedstawimy najczęstsze bariery, które utrudniają sprawny przekaz informacji oraz metody na nawiązanie porozumienia w każdej sytuacji.


komunikacja w zespole rejestracji medycznej

Komunikacja w zespole rejestracji

  • jakie są najczęstsze problemy w komunikacji zespołu rejestracji
  • jakie mogą być ich konsekwencje dla całego szpitala
  • jak usprawnić wymianę informacji między członkami personelu
  • jak stworzyć trwały i spójny system komunikacji wewnętrznej

Czas nagrania: 32 minuty

Czy pracownik telefonicznej rejestracji medycznej będzie może udzielić pacjentowi informacji, jeśli sam nie ich posiada? Czy możliwe jest przeprowadzenie pacjenta przez proces zapisu na badanie, jeśli personel nie jest pewny dostępnych terminów w danej poradni?

Oczywiście, że nie. Dlatego, aby nie tworzyć sytuacji zagrażających zdrowiu i życiu pacjenta, należy zadbać o organizację sprawnego obiegu informacji w placówce. Członek personelu szpitala, który ma dostęp do niezbędnych w jego pracy informacji, wykonuje swoje obowiązki staranniej i z większą pewnością. Dodatkowo znajomość bieżących spraw z życia placówki będzie budowała poczucie bezpieczeństwa, zaangażowania oraz przynależności. Także pozytywnie wpłynie na jego stosunek do obowiązków oraz przełoży się na lepszą komunikację z samymi pacjentami.