MEDpress
Magazyny dla pacjentów MEDpress
Kwartalniki
WŁASNE PISMO
Ważny element komunikacji pomiędzy ośrodkiem a pacjentem






CZASOPISMA INNE NIŻ WSZYSTKIE
Dostosujemy się do wszystkich
wymagań.
Marketing usług medycznych MEDpress
Możliwości marketingowe w branży medycznej, mające skutkować napływem większej ilości pacjentów do danej przychodni czy szpitala, są dość ograniczone. W przypadku świadczeń medycznych reklama jest zabroniona prawem. To sprawia, że działania marketingowe w dziedzinie usług medycznych muszą być przeprowadzane w szczególny sposób.
Dzięki strategiom opracowywanym przez IRONteam pozyskiwanie nowych pacjentów przez szpitale, przychodnie i inne placówki jest łatwiejsze, niż może się to wydawać. Jednak przed podjęciem działań z dziedziny marketingu usług medycznych należy zastanowić się, czy możliwości i organizacja danej jednostki pozwala na przyjmowanie większej liczby pacjentów, a także czy rejestracja jest przygotowana na obsługę wszystkich zainteresowanych.
Marketing placówki medycznej
Częstym błędem zarządów i osób odpowiedzialnych za marketing placówek medycznych jest podwyższanie wydatków na reklamę przy jednoczesnym braku działań związanych z poprawą organizacji pracy rejestracji w danej jednostce. A pacjent nie skorzysta z jej usług, jeśli nie będzie mógł się z nią łatwo i szybko skontaktować.
Dlatego działania marketingowe podejmowane w placówkach medycznych przez IRONteam mogą być połączone z przeprowadzeniem audytów oraz opracowaniem i wdrożeniem kompleksowej strategii rozwoju zgodnej z misją placówki medycznej.
Tworzymy systemy obsługi pacjenta dedykowane wszystkim placówkom ochrony zdrowia, które chcą działać sprawniej i skuteczniej niż dotąd, zapewniając przy tym najwyższą jakość świadczonych usług. Z kolei proponowane przez nas strategie marketingowe dla placówki medycznej zwiększają zainteresowanie pacjentów przychodnią lub szpitalem.
Strategia marketingowa szpitala
Sposób, w jaki funkcjonują szpitale, sprawia, że najwięcej korzyści przynoszą działania marketingowe z zakresu bezpośredniej promocji oraz public relations. Przykładem są działania dotyczące np. relacji z mediami, sponsoringu czy zarządzania sytuacjami kryzysowymi.
Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na kluczową rolę, jaką w szpitalu odgrywa komunikacja interpersonalna. Oczywistym jest, że sposób, w jaki personel jednostki pozyskuje oraz przekazuje informacje pacjentowi znacząco wpływa na jej wizerunek, a co za tym idzie – lojalność stałych pacjentów i pozyskiwanie nowych.
Kwestia ta dotyczy jednak również komunikacji wewnętrznej w szpitalu. Sprawne porozumiewanie się personelu znacząco usprawnia obsługę pacjentów, pozostawiając wrażenie profesjonalizmu, co również zachęca pacjentów do powrotu oraz polecania danej jednostki innym.
Marketing – centrum medyczne
Dla placówki medycznej najważniejszy jest pacjent. Dlatego tworząc strategie marketingowe dla centrów medycznych i przychodni, skupiamy się na tym, czego oczekują ich potencjalni klienci. Gdy dana organizacja będzie im w stanie to zapewnić, skorzystają z jej usług, wrócą do niej oraz polecą ją rodzinie i znajomym.
Należy pamiętać, że wpływ na reputację danej placówki ma wiele elementów. Do najważniejszych należą opinie dotyczące przyjmujących w niej specjalistów, jakość obsługi i gotowość do rozwiązywania problemów, dostępność informacji o zakresie i szerokości usług oraz wykorzystanie nowych technologii takich jak możliwość umawiania i odwoływania wizyt drogą elektroniczną oraz zdalna obsługa pacjenta.
Komunikacja w placówkach medycznych
Doskonałym sposobem na poprawienie kontaktu jednostki z pacjentami oraz zwiększenie popytu na usługi medyczne przez nią świadczone jest posiadanie własnego pisma. Rozwiązania MEDpress to nowoczesny sposób na prezentację i promocję działalności leczniczej oraz jednostek wchodzących w skład organizacji, jak również posiadanych zasobów i rozwiązań, które wyróżniają ją na rynku usług medycznych.
Przeprowadzamy dokładną analizę rynku, na którym dana placówka działa, w tym preferencje pacjentów. Określamy również grupę docelową, do której działania marketingowe mają być skierowane.
Magazyn w szpitalu
Magazyny szpitalne to wyjątkowy rodzaj czasopism firmowych, których ostateczna forma jest ściśle związana ze specyfiką branży medycznej. Mogą one stanowić przestrzeń dla dialogu między szpitalem a pacjentami lub jako narzędzie komunikacji wewnętrznej między pracownikami.
Magazyn szpitalny kierowany do pacjentów służy przede wszystkim budowaniu relacji między nimi a kliniką. Pozwala zwiększyć rozpoznawalność placówki oraz budować pozytywne skojarzenia z nią. Pomóc w tym może zamieszczanie treści związanych z szeroko pojętym doradztwem i pomocą pacjentom, przybliżających między innymi kwestie związane z funkcjonowaniem poszczególnych oddziałów placówki (np. informowanie o badaniach profilaktycznych), dbałością o zdrowie (w tym udziałem pacjenta w procesie leczenia) oraz bieżącymi informacjami.
Mimo głównej roli magazynów szpitalnych, jaką jest kontakt z pacjentem, mogą one poszerzać zakres wymiany informacji między pracownikami, budując tym samym więź personelu z miejscem pracy. To z kolei owocuje poprawą jakości komunikacji między poszczególnymi osobami, co przekłada się na jakość świadczonych usług i zadowolenie pacjentów.
MEDpress to całościowa pomoc przy tworzeniu magazynu szpitalnego na każdym etapie jego powstawania. Zajmiemy się przeprowadzeniem wywiadów z pracownikami, które pozwolą przybliżyć pacjentom poszczególne oddziały, jak również rozmów ze specjalistami z zewnątrz.
Kwartalnik pacjenta
Zajmujemy się tworzeniem magazynów i kwartalników przeznaczonych dla pacjentów oraz wspomagających komunikację między członkami personelu.
Dbamy o to, by tematy podejmowane w artykułach zawartych w magazynie odpowiadały charakterowi działalności oraz były dopasowane do grupy docelowej.
Pismo tego rodzaju mogą zawierać aktualne wiadomości dotyczące działalności placówki, informacje dotyczące nowo otwartych poradni oraz wprowadzanych nowych usług, porady z zakresu prawa medycznego oraz ciekawostki z zakresu zdrowia, urody oraz zagadnień związanych z psychologią.
Wieloletnie doświadczenie naszych specjalistów pozwala zapewnić materiał, który przyciągnie uwagę czytelników i zachęci pacjentów do skorzystania z usług jednostki leczniczej poprzez działania związane z promocją zdrowia i zdrowego stylu życia.