Książka Komunikacja z pacjentem. Teoria i praktyka
Książka
Komunikacja z pacjentem
Książka stanowi integralną część szkolenia Komunikacja z pacjentem
Nasze książki
Książka „Komunikacja z pacjentem. Teoria i praktyka”, edycja 2021
Podstawą prawidłowej komunikacji jest poznanie potrzeb i wymagań naszego rozmówcy. Publikacja przedstawia od strony teoretycznej, jak i praktycznej wszystkie zagadnienia z pogranicza psychologii i socjologii, które mają niepodważalny wpływ na bezproblemowe rozpoczęcie i poprowadzenie rozmowy z pacjentem. Książkę uzupełniają rozbudowane schematy rozmowy z konkretnymi typami pacjentów.
Tematyka książki
1. Podstawy komunikacji
a. Proces komunikacji
b. Model komunikacji
c. Zasady poprawnego komunikowania się
a. Proces komunikacji
b. Model komunikacji
c. Zasady poprawnego komunikowania się
2. Typologia pacjentów
a. Osobowość a sposób komunikowania się
b. Zasady prowadzenia rozmowy z trudnym pacjentem
a. Osobowość a sposób komunikowania się
b. Zasady prowadzenia rozmowy z trudnym pacjentem
3. Bariery komunikacyjne
a. Najczęstsze przyczyny braku porozumienia
b. Zakłócenia językowe
c. Sposoby eliminacji złych nawyków i postaw w czasie rozmowy
a. Najczęstsze przyczyny braku porozumienia
b. Zakłócenia językowe
c. Sposoby eliminacji złych nawyków i postaw w czasie rozmowy
4. Profesjonalna obsługa przez telefon
a. Zasady rozmów telefonicznych z pacjentami, etyka w zawodzie
b. Specyfika kontaktu telefonicznego
c. Warunki słuchania empatycznego
a. Zasady rozmów telefonicznych z pacjentami, etyka w zawodzie
b. Specyfika kontaktu telefonicznego
c. Warunki słuchania empatycznego
5. Podstawy kreowania wizerunku placówki
a. Reprezentacyjna funkcja pracownika call center
b. Zasady budowania relacji z pacjentem
c. Motywy psychologiczne, którymi kieruje się pacjent przy wyborze placówki
a. Reprezentacyjna funkcja pracownika call center
b. Zasady budowania relacji z pacjentem
c. Motywy psychologiczne, którymi kieruje się pacjent przy wyborze placówki






