Komunikacja-z-pacjentem-w-kryzysie-migracyjnym

Panel ekspertów: Komunikacja z pacjentem w kryzysie migracyjnym

Spotkanie IRONteam

Panel ekspertów: Komunikacja z pacjentem w kryzysie migracyjnym

Przed wojną w Ukrainie dotychczas uciekło oraz znalazło schronienie w Polsce ponad dwa miliony osób. Część z nich wymaga pomocy medycznej o różnym charakterze. O jej udzielenie dba szereg szpitali, obecnie głównie zlokalizowanych na terenach przygranicznych. Niesie to ze sobą szereg trudności oraz niespotykanych dotąd wyzwań, związanych głównie z barierą językową. Wraz z dalszym rozwojem sytuacji coraz więcej palcówek w całej Polsce może stanąć przed koniecznością wprowadzenia odpowiednich zmian.

Dlatego na naszym spotkaniu online ze specjalistami różnych placówek omówimy, jakie kroki zostały podjęte oraz, co jeszcze można zrobić, aby zapewnić pacjentom z Ukrainy jak najlepszą opiekę medyczną.

Eksperci, którzy potwierdzili udział w panelu:

Sylwia Zub-Sobczuk – Wojewódzki Szpital im. św. Ojca Pio w Przemyślu

Dorota Szczepanowska – Radomski Szpital Specjalistyczny im. dr. Tytusa Chałubińskiego

Adam Umer – Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego. Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Lublinie

Środa, 30 marca, godz. 12:00

Planowane tematy w czasie spotkania Komunikacja z pacjentem w kryzysie migracyjnym:

  • dotychczasowe działania szpitali w obecnej sytuacji
  • możliwe rozwiązania w procesie przyjmowania pacjentów z Ukrainy
  • trudności oraz wymagania dotyczące obsługi pacjenta zagranicznego
  • organizacja punktów kontaktu dla pacjentów obcojęzycznych
  • rozwiązania logistyczne oraz technologiczne