Już jest! Książka „Komunikacja z pacjentem. Teoria i praktyka” opracowana przez zespół IRONteam!

Już jest! Książka „Komunikacja z pacjentem. Teoria i praktyka” opracowana przez zespół IRONteam!
W sierpniu zespół IRONteam zakończył przygotowania książki dedykowanej pracownikom medycznych call center, której celem jest ukazanie pełnego obrazu procesu komunikacji konsultantów z pacjentami.

Komunikacja z pacjentem. Teoria i praktyka została napisana z myślą o wsparciu konsultantów medycznych. Książka składa się z części, które są logicznie poukładane w całość i ma za zadanie ułatwić im zrozumienie procesu komunikacji, rozpoznanie przyczyn zachowań pacjentów i wypracowanie sposobów radzenia sobie w trudnych sytuacjach, występujących na co dzień w tego rodzaju pracy.
Charakterystyka najczęściej występujących barier komunikacyjnychpozwala konsultantowi na zrozumienie źródła ich pochodzenia i tym samym unikanie problemów w późniejszej komunikacji.
Typologia pacjentów umożliwia rozpoznanie – już na początku rozmowy – pacjenta, który może być „problematyczny” i podpowiada, w jaki sposób poprowadzić rozmowę tak, aby przebiegła ona w sposób bezkonfliktowy.
Przeanalizowane schematy zarejestrowanych rozmów telefonicznych, przykładowe, prawidłowe zwroty i sformułowania z różnych, potencjalnych sytuacji stanowią bazę wiedzy dla konsultantów i wspomagają wypracowanie przez ośrodek medyczny standardów telefonicznej obsługi pacjentów.
Na treściach zawartych w książce bazować będą przeprowadzane wkrótce szkolenia pracowników medycznych call center.